30 Ekim 2015 Cuma





     





                                                            Nermin Taylan Kimdir?



                    NERMİN TAYLAN

ARAŞTIMACI/EĞİTİMCİ/YAZAR

1981 yılında Rize’nin Çayeli ilçesinde dünyaya geldi. İlk, orta ve yükseköğrenimini İstanbul’da tamamladı. Edebiyat ve tarih alanlarında eğitim aldı. Öğrenim hayatının bitiminden sonra bir müddet eğitimci olarak görev yapan yazar bilgiyi taze tutmak ve yeni nesillere köklü medeniyetini aktarabilmek gayesi ile araştırmaya yöneldi. Osmanlı arşivlerinden yapmış olduğu araştırmalar neticesinde Ocak 2011 yılında “Yaşanmış İlginç Hikâyelerle Osmanlı Padişahları” isimli ilk kitabını çıkardı. 2012’de “Padişah Anaları”, 2013 yılında “Taht Uğruna Baş Veren Canlar Sıradışı Osmanlı Şehzadeleri”, 2014’de Osmanlı’da Yasaklar ve 2015 yılında da “Kösem Sultan ve Dönemi” isimli araştırma inceleme dalında beş adet kitaba imza attı. Asım, İlk Tohum, Bâb-ı Şefkat, Gökçe vb. birçok dergide Tarih ve Medeniyet konulu makaleleri yayımlandı. Bizim Kitaplar Yayınevi ve bazı dergilerde editörlük yapmasının yanı sıra siyasilere danışmanlık görevlerinde bulundu. Klasik Türk Sanatları dalında Hüsn-i Hat ve Ebru eğitimi alması münasebetiyle Türkiye’nin pek çok yerinde açılan sergilerde eserleri sanatseverlerle buluştu.

Araştırmalarına Osmanlı Arşivlerinde devam eden yazar “Medeniyet ve Tarih Şuuru” temalı konferanslar vermenin yanı sıra genç nesle tarihini ve köklü medeniyetini anlatabilme adına “yerinde tarih” isimli kültür gezileri düzenlemektedir. Hâlihazırda çeşitli kurum ve kuruluşlarda Osmanlı Türkçesi ve Osmanlı Arşiv Okumaları dersleri vermektedir.

2 yorum:

  1. Az önce "beykent" tv kanalında söyleşisini izledim, hayran kaldım. Gurur duydum kendileriyle. Özellikle kız ve erkek evlat algısını izahına bayıldım. Kimse bugüne kadar bu açıklıkta anlatamamıştı. Var olsunlar...

    YanıtlaSil
  2. Az önce "beykent" tv kanalında söyleşisini izledim, hayran kaldım. Gurur duydum kendileriyle. Özellikle kız ve erkek evlat algısını izahına bayıldım. Kimse bugüne kadar bu açıklıkta anlatamamıştı. Var olsunlar...

    YanıtlaSil